
Met ons breiclubje: ‘Wollig Clubje’ kwamen we bij Annemie Koenen terecht. Zodra we binnen kwamen bevonden we ons in een walhalla! Prachtig gekleurde wol en garens, die Annemie vervolgens verwerkt in hoeden, kragen en wandkleden.
Door naar de zolder waar we bespraken wat we precies gingen doen. Ieder had een streng wol. We besloten de twee reserve strengen als eerste te verven, bij wijze van proef. We hadden 101 vragen, maar Annemie sprak ons ferm toe, want de eerste ketels moesten om 11.00 uur aanstaan. We maakten 2 verschillende verfbaden “ocean” en “flames”. Na ongeveer een uur konden we zien wat het resultaat was……….Oooooh whauw!
Nu was het aan ons om kleuren combinaties te maken. Een beetje meer paars, een beetje meer geel en zwart, zo werd ons kleuren pallet steeds verder uitgebreid.
We gingen nog twee keer een verfbad aanzetten. Ondertussen werden die 101 vragen nog beantwoord.
Alle verf ging mee naar huis en gaan we hier zelf nog wat mee experimenteren.
Dank je wel Annemie voor deze inspirerende workshop.
